środa, 9 lutego 2011

Motyle -cytrynek .

Właściwie listkowiec cytrynek .To motyl mojego dzieciństwa.Towarzyszył mi podczas każdej zabawy na podwórku.Kiedyś naiwnie myślałam ,że motyle żyją tylko jeden dzień .Teraz wiem ,że cytrynek to jeden z najdłużej żyjących motyli -może przeżyć aż 10-11 miesięcy.Zawsze bardziej podobały mi się  te bardziej żółte -jak się okazuje to samce:) .Mniej wybarwione samice nie wywierały na mnie takiego wrażenia.
Cytrynek to motyl pospolity ,można go spotkać wszędzie ,lubi ogrody ,polany, miejsca słoneczne .Jego skrzydełka pachną cytryną -stąd nazwa .

Zwiastują wiosnę ,przylatują razem z nią :).
Chętnie siadają  na roślinkach ze smakowitym nektarem . Nie są płochliwe . Charakterystyczne jest to ,że cytrynek siadając na roślince zawsze ma złożone skrzydła. Wtedy można zaobserwować pomarańczowe plamki na skrzydełkach .Cytrynku czekam na ciebie i na wiosnę -przyfruńcie proszę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz